12 October 2010

Kaw buad pew ariniw?


Apsal tajuk entry macam gedixx semacam jew nih?
Huu...pagi2 bukak facebook da rasa nyampah baca tulisan camni. Nak lagi?
Naah hamek nih...

"ari ney na buad kje , smbil tuu on9 laa..."

"nnti aq cte at kaw."

"Tengs c0z being mai pwen k."

"suka pew sis..."

"bila dy nampak aku dy kate dunia ni dy yg punye..."

"lau nmpx kaka . tego2 lha yunc . ngee~
okeoek .
niy sehad ta?"

"takot deyy , wa twu lu takde prasaan takot2 neyy."

"k0wg pegi gak kew?
t kite g ag aw."

"masak pew riniw?"

.....dan banyaaak lagi la yang pelik2....

Adehh...tergeliat lidah aku bacer weyy. (tengok, sampai aku pon terikut skali!) Ni bahasa ape la pulak. Yang shortform tu bagi aku tak kesah la sangat. Sebab aku pon memang gune shortform kalau nak SMS. Ini takk....
Seriusly, aku sangat annoy baca perkataan macam 'pew', 'jew', 'kew', sume2 tu lah.

Mengikut pemerhatian aku, yang slalu gune pkataan2 camni selalunya budak2 skola menengah n budak2 skola rendah. (maaf kalau aku silap. this is just based on my rough observation through my lil' sis punya fb). Orang beso2 tua bangka cam aku ni jarang guna pkataan camni (kot). Maybe ade je yang guna tapi tak obvious sangat kot....

Apelaa yang best sangat gune word camni. Susah nak sebut! Annoying laa!!! Maybe diorang rasa cool kot gune word camtu. Maybe, sape tau kan??

Ohh, 'urban' nye budak2 zaman sekarang....-_-!

No comments:

Daisypath Anniversary tickers