06 October 2010

ASM&ACM 2010

ASM- Anugerah Saintis Muda (ni kira anugerah dekan laa....)

Dah bajet memang xley dapat. Sebab result sem lps GPA xdapat dean pon. (Ohh sedih.....) Tapi haritu dapat SMS yg cakap saya dijemput untuk majlis tu. Maybe sebab CGPA kot... Urm, so pegi je laa...(yang tak bestnye ialah xde geng. huwaaa.......T_T mati kutu la saya camni..). Tetibe teringat kat Ana n terus msg die. Yesss!!!! Ana pon dapat, n die nak pegi jugakk....hehe.. ade pon kawan..((:

Majlis tu wat kat Dewan Cattleya, Wisma PKPS (same venue as last semester's). Grand ohh....Hall nye besar, cantik, siap hias dengan fresh flowers lagi! Atas pentas, ade satu binaan macam rumah kampung, dengan lampu lip lap...(nama pun tema hari raya kann...)

---sedikit preview dalam dewan---

Dalam kol 9 tu majlis mula. Nyanyi lagu 'UiTM diHatiku', perasmian oleh Dekan, ade persembahan sket, pastu ----> MAKAN!!!!! (macam sem lepas kitorang tak tau yang lepas breakfast, ade lunch pulak. So time tu memang bedal betul2 la time breakfast). Tapi kali ni, makan breakfast sikit je. Sebab nak simpan perut utk lunch nanti. Hahaha.....

---before: nasik lemak ayam berempah---
(ini dipanggil sikit??? adehh~~~)
plus, ade bihun goreng dan kuih muih. saya tak ambil.

---after: tulang ayam dan kekacang tersembunyi di bawah sudu---

Pastu adela persembahan sket2. Siap ade ceramah motivasi lagi! Tapi motivator tu memang best laa....

Here's some pic there.....
---saya dan junior. Hanya kami student Industrial Physics---
kina, ana, SAYA, hashim, husairi

---saya dan ana---
siap ade runway taw...

---with Dr Salleh---

Ini pula lunch. Macam2 ada....nasi putih, lauk daging masak lemak cili padi, ayam goreng berempah, sambal sotong, sayur campur+mushroom, telur masin, ulam2+sambal belacan, n putu piring. Sedaaapppp~~~~
---siyes sedaap!!!---
All foods were prepared by Kuzie Katering.

Ini pula hadiah yang kami semua dapat. Notebook ngan printed tile dalam paper bag. Suppose dapat sijil sekali. Tapi saya tak dapat lagi. Kena tunggu diorang pos. Huhu....Duit?? Last semester dapat duit skali. Semester ni, tak pasti pulak.....

---gambar di ambil di rumah---

Habis majlis dalam kol 2 lebih. Sume orang pon amek kesempatan amek gambar ramai2 atas pentas, merata-ratalah. Tapi saya tak.....(budak kos saya yang dapat anugerah ni 5 orang je. n sume balik awal plak tu. budak kos lain sume ramai2. so happening la mereka posing sana sini. huhu... saya tinggal sorang2 di hujung majlis). Ape lagi, terus angkat kaki, pulang laaa.......
Tak lupa, ringan je tangan ni mencabut fresh flowers yang ade atas meja. Hihi....


ACM- Anugerah Cemerlang Matematik (for those yang amek subjek math and get all A's)

Masa first dapat SMS diberitahu dapat anugerah ni, saya sangatla pelik. Yelaa, saya ni da abes blaja. Baru die nak bagi award? Die salah orang kot...tak pon, entah2 ade orang nak wat joke kat saya kot...macam2 dah fikir dalam kepala. Tapi bile dapat email, dorg suruh isi borang, dorang bagi tentatif majlis sume, baru saya caye. Email orang tu pon @tmsk.uitm.com so memang boley cayela kot.....

Owh, rupanya award ni untuk any student S&T yang amek subject maths n dapat sume A. Yang paling ramai of coz la dak FSKM kan? Nama pon dorg fakulti matematik. Harusla amek banyak subjek maths kan....selain FSG, ade gak student fakulti engineering (FKE, FKM, FKA). Kami diberi sijil, plus sedikit fuluss. Sponsored by Bank Islam Malaysia Berhad (:

Yang kurang bestnye, saya sorang2 dak IP yang datang. Sorang lagi junior saya tak datang. huhu.....tak best sangat la rasa time kat majlis tu. Worst, satu keping gambar pon tak ade!!!! Tak de mood langsung nak amek2 gambar. Yela, datang pon lone ranger. Tak kenal sape2. Fakulti pon lain. So lepas jamuan makan tu, terus chiaowwww laaa...

---sijil---

****overall, saya sangat gembira dan bersyukur****
v(^_^)v

No comments:

Daisypath Anniversary tickers