05 January 2011

Permulaan yang SANGAT mencabar!


Rasa nak nangis SANGAT! Aku tau, patutnya dari awal lagi aku sedar benda ni memang memerlukan aku untuk kuat mental. Aku kena kuat. Aku HARUS kuat. Dan juga SUPER DUPER EXTRA rajin! Ni baru permulaan kan? Dah macam2 benda aku rasa, macam2 benda aku fikir. Baru permulaan, ntah macam mana la aku nak harungi sepanjang perjalanan ni nanti.....

Nak nangis........................................

Situasai sekarang: Nak mohon fellowship. (kena mohon sem ni jugak sebab takut sem2 depan dah takde dah)
One of the requirements: Research proposal.
Due date: 7th January 2011 (Friday)

Ni la masalahnye sekarang. Kena siapkan proposal before Jumaat nih! Makk aiiii...Boley wengg aku camni. Gile ape, MANE ADE ORANG WAT RESEARCH PROPOSAL DALAM MASA 2 HARI!!!! Alangkan yang final year project pon wat proposal dalam satu sem (+-5 bulan), ini plak postgrad punye. Gile hape..Mati laaaaaa aku!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eh...cop...cop....jangan salahkan aku plak. Nak kate aku tangguh keje? Nak kate aku malas? Nanti dulu......Meh nak habaq. Aku baru daftar 18/12 aritu. Sekarang baru lebih kurang 19 hari. N they were expecting me to finish my research proposal within this time?? Aku baru nak start belek2 buku, baca2 journal, fahamkan term2 yang penting, baru nak 'selami hati budi' material science ni (hamek ko ayatt~~!), sabar2la dulu.....

Honestly, basic aku dalam material science ngan solid state physics memang SANGAT2 LEMAH. Aku kena belajar dari awal. Okla, maybe tu salah aku kot. Ye, salah aku.....(pasrah~~~ T__T)

Dengan keadaan lappy yang agak selow (tapi saya tetap sayang kamu!), internet pon seselow sipot. Memang mencabar kesabaran!

....gonna see my supervisor tomorrow to discuss what we can do bout this proposal thingy......

May ALLAH bless me.

No comments:

Daisypath Anniversary tickers