19 December 2010

Aku masih realistik


Kalau nak diikutkan kemahuan, keinginan, kehendak sendiri, memang panjang lah list aku boleh buat. Melebihi segala keperluan. Nak tu...nak ni...macam tak pernah cukup dengan apa yang dah sedia ade. Tak tahu bersyukurkahh?

Tapi tula manusia. Kadang-kadang tak pernah puas dengan apa yang telah dimiliki.

Tapi kadang-kadang pada pendapat aku, tak salah menginginkan sesuatu yang mungkin lebih baik dari apa yang kita ada. Juga harus diingat, wujudkah sesuatu yang boleh digelar sebagai TERBAIK?? Dan bagaimana kita boleh pasti sesuatu yang TERBAIK itu baik untuk kita?

Choosing the BEST thing might NOT be the best decision.

Aku memilki angan-angan. Banyak sangat. Aku mengharap aku dapat buat begitu, aku memliki begini. Tapi ia cuma angan-angan yang kadang-kadang aku rasa macam takkan kesampaian. Bukan mahu bersikap seperti seorang pesimis. Aku tau kemampuan aku. Yela, kalau dah angan-angan nak g planet marikh tu memang harusla takkan kesampaian kan? Aku masih realistik.


...to be continued. Aku nak list semua angan-angan aku. kahkahkah....

No comments: