23 November 2010

SPM sudah bermula


Hari ni, perjuangan mereka bermula. Segala apa ilmu yang dah ditimba sepanjang 2 tahun ni bakal dicurahkan...
(Kalau dapat curahkan semua, memang alhamdulilah. Tapi kalau blank, huu...tawakal la banyak2...)

Teringat zaman aku amek SPM dulu. 5 tahun lepas......

First paper aku, 12 November 2005. Paper Pendidikan Islam. Nombor giliran aku KB023A007. Nombor James Bond. Hakhak...Btw, sangat takott ohh. Yela, SPM ni kan also known as Sijil Penentu Masadepan. So memang kena struggle abes-abesan la..Aku ni plak ntah camne masa Form 5 bley sesat masuk kelas first ntah. Dahla dak klas2 1st ni sume rajin, pandai2. Aku ni la paling malas dan kurang pandai. Huwaaa....Masa first2 memang rasa psiko gile! Sampaikan, ade orang gelar kelas aku dulu 5A=bilik mayat. Especially time prep malam. Mane taknya, memang senyap kalau time prep. Sume study. Aku ni memang jenis malas ketegaq, tengok member2 kiri kanan depan belakang sume bukak buku study, aku ape laagi, cabot laa.... Aku g lepak kelas lain or aku lari g bilik MPP. N dalam kelas aku tu, aku la yang paling lemah subjek fizik ngan kimia. Masa klas fizik, aku awal2 lagi dah kena 'warning' ngan Mr Lim sebab result Form 4 aku teruk. Yang kimia plak, sampai dah masuk Form 5, aku still tak reti nak kira benda paling basic skali! Ala, yang kira bilangan2 mol tu sume. Bila dah abes syllabus sume, cikgu akan panggil aku g meja die, die ajar aku personally while orang lain wat soalan2 past year. Specially topik asid, bes dan garam tu ngan chemical2 reaction sume. Mak aii, ingat lagi aku sume2 tu! Huu...kenangan2~~~

Tapi alhamdulillah, dapat result yang boleh dikatakan ok. Walaupun telah menghancurkan impian menjadi seorang doktor, aku tetap bersyukur. Dalam kemalasan aku belajar, Tuhan tetap bagi rezeki ni kat aku...Terima kasih Tuhan...Terima kasih jugak untuk2 cikgu2 yang banyak berjasa, juga kawan2 yang banyak mendorong aku...THANKS ALL!


Urmm, cerita panjang2 motifnya sebenarnya nak wish good luck untuk semua yang akan amek SPM, terutama untuk adik lelaki aku, Adib. Semoga Allah merahmati kalian n break a leg! (^^,)

p/s: aku tak lupa juga 'tragedi' yang berlaku ketika gap exam untuk paper last skali, Biologi.

No comments:

Daisypath Anniversary tickers