18 August 2010

Break fast meal -Part 1-

Alhamdulilah.....dah seminggu kita berpuasa.
Semoga semua amalan yang kita lakukan diterima oleh-Nya (:

Antara yang menarik time bulan puasa ni, tak lain tak bukan of coz la pasal makanan kann?
Time ni la semua benda ade depan mata, semua rasa nak telan.
Rasa nak 'mentekedarah' je kan. haha... nafsu2....

Well, so far inilah menu berbuka puasa saya (:

Day 1
Main course: Mee bandung Muar
Side: Goreng pisang
Drink: Ribena

Day 2
Main course: Mee goreng
Side: Bubur lambuk, rojak
Drink: Laici

Day 3
Main course: Homemade pizza
Side: Chicken scallop
Drink: Laici

Day 4
Main course: Kue teow goreng
Side: Popiah samosa
Drink: Sarsi

Day 5
Main course: Capati+Kari kambing
Side: Cempedak goreng, bubur lambuk
Drink: Ribena

Day 6
Main course: Bihun goreng
Side: Cempedak goreng
Drink: Sarsi

Day 7
Main course: Macaroni goreng
Side: Popiah basah, kuih kole kacang
Drink: Tebu

Nyumm.....nyummm....nyummmm.......
Setakat ni blom berkesempatan lagi nak g bazaar.
Tiap2 petang mesti hujan.
So masak benda yg ade kt umah je......
Sume yang simple2. Tak elok membazir kann......

Ohh, yg menariknya pasal family kitorg, time buka puasa kitorg tak makan nasik. Selalu kan org buka puasa makan nasik berlauk kan? Kitorg tak. Just makan nasik berlauk time sahur je. Tak taw la knape. Tapi dari dulu lagi mmg mcm tu (:

anonymouS:: urm, menu ape plak pasni ehh?

No comments: