11 October 2011

Hai obat~~ hai obat~~

---inilah 'obat' terbaikk---

Demam2 pon dok makan aiskrim lagi. Ishk3....Tapi Hj Isa kate- "takpe, makanla...kang mengidam plak, susah~~" Hihihi :p....Actually, dah nak dekat seminggu dok batuk2, hidung berair @ selesema ni. Tapi semalam baru pegi Pusat Kesihatan UiTM amek ubat.

Then pegi fakulti pon, supervisor aku dok 'halau' suruh balik umah. Die kate tak elok dok dalam air-cond. It'll make it worst. N die taknak orang lain berjangkit dari aku. Hahahaha...So hari ini, aku CUTI! Sv aku kate, dok umah pon boley study. Tapiiiii....camne nak study, makan ubat je, terus ngantuk! Z_Z

Disebabkan tajuk tulis pasal obat, mari kita lihat obat-obatan saya ^^

1. Paracetamol- ubat demam/tahan sakit. Apsal ntah die bagi ubat ni. Aku da cakap yang aku tak demam, tapi die bagi jugak ubat ni. Dahla beso2 ubatnye. Memang takla aku nak makan.

---makan sebijik je---

2. Clarinase- ubat selsema. Ubat ni pon beso jugak. Nasib baik rasa die tak pahit sangat. Aku ni dahla tk reti nak telan2 obat pil ni~~

---macam smarties tak berwarna :p---

3. Vitamin C. Vitamin ni kena kemam je. Rasa masamm!

---untuk meningkatkan antibodi???---

4. Ubat batuk. Cair sket berbanding ubat batuk Wood's yang aku beli haritu.

---lepas makan rasa ngantuk---

5. Jujubes- ubat sakit tekak. Tuyah kate ubat ni tak sedap. Tapi bagi aku, ok je. Sebab lepas makan akan rasa berangin je tekak. So cam lega sket.

---macam gula2 jelly tu kann?---

Aku ni sebnarnya memang jarang sakit (alhamdulillah). Ni kira kali kedua aku g Pusat Kesihatan ni. First dulu pon masa last sem degree. Tu pon just wat scaling gigi je. Tu yang aku jakun sket dapat ubat banyak2 ni. Hahahahaha.....Pastu nak telan pil pon terkial2. Asyik tersedak2 je. Kalau boleh hancurkan, dah lama aku hancurkan ubat tu kecik2 baru telan. Haha....

Yang bestnya, tengok ni........
--- I WAS BORN IN 1988 N I'M STILL 22!^^---
patutnya kena ade 's' kan?


p/s: Ooooo....nak study kate ngantuk. Ni update blog boley pulak! Ciss~~


*updated on 19/10/2011*

Falling sick is a blessing in disguise: it causes you to come closer to Allah & allows you to appreciate the blessings of health ^^

No comments:

Daisypath Anniversary tickers