31 July 2011

Mabuk buah

Balik umah, tengok ade selonggok buah durian ngan rambutan kat dapur. Banyak gileee kot.
Durian la yang paling banyak; yang belom bukak ade, yang da siap bukak simpan dalam peti pon ade. Bagi jiran2 sebelah2 rumah lagi. Ayah cakap alhamdulillah tahun ni durian menjadi betol kat kebun. Yang tak gugur pon banyak lagi.

So ape lagi, tiap2 petang keje kitorang jenguk kebun, kutip durian. Best wooo.....

---sneak peek---

Tengok, siap ade superwoman lagi panjat pokok. Haha!

---superr lahh sangatt---

Maka inilah dia hasilnya......

---durian SEDAP!---

---rambutan pon SEDAP!---

---manggis di tengah jalan :p---

Yang paling best skali bile tengah kutip2 durian tu, ade durian gugur. Memang excited habis!

Ibu pesan, kalau makan manggis, jangan berturut makan durian. Nanti mabuk. Ehh? Dah ibu cakap camtu, so aku tak berani la nak buat. Hihi....

Last but not least, daun bentuk love^^

---<3---

p/s: ni da makan durian berkilo-kilo, rambutan berbakul2 ni, harap2nya jangan demam sudah. Huu....

SELAMAT BERPUASA!

1 comment:

~GaDis KaNcIL mErAH~ said...

tak ajak pun aku pegi kebun ko... hehe~ bole makan durian free...